نقش لوستر در نورپردازی داخلی

نورپردازی و استفاده از المان های مؤثر در نورپردازی نقشی مهم و اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی بازی می کند. لوستر ها یا نورتاب ها به تنهایی می توانند زینت بخش فضای نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب باشند. مهم ترین مورد در طراحی و نورپردازی محیط موردنظر شناخت انواع نورپردازی و المان های نوری است.

لوسترها یکی از المان هایی هستند که در فضای نشیمن و پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند و نقش لوستر در نورپردازی داخلی غیر قابل انکار است. در انتخاب لوستر ابتدا باید به چیدمان منزل و اندازه لوستر مورد نیاز در هر فضا توجه کرد. در فضاهای بزرگ می بایست از لوسترهای چند شاخه استفاده شود تا روشنایی کافی را بتوان ایجاد کرد، اما در فضاهای کوچک می توان از لوسترهای تک شاخه استفاده کرد.
در مورد نوع لوستر حتی مدل جایگذاری لامپ (رو به بالا و یا رو به پایین) در انتخاب مناسب مؤثر است. لوسترهایی که لامپ آنها رو به پایین است نور بیشتری را در فضای مورد نظر منتشر می کند.

در فضاهای جدید امروزی لوستر ها بیشتر نقش المان های لوکس دکوراتیو را بازی می کنند و در کنار نور لامپ های هالوژن و نورهای موضعی زیبایی مناسبی را به فضا می بخشند. در این حالت می توان از لوسترهای ظریف کریستالی استفاده نمود، و با استفاده از ترکیب رنگ های مختلف محیطی شاعرانه ساخت.

لوسترها عمدتاً نورِ منتشر در سرتاسر محیط اطراف ایجاد می کنند. بنابر این جهت برجسته سازی المان هایی خاص در محیط داخلی منزل می بایست از نور های موضعی در قالب لامپ های هالوژن استفاده نمود.

در نهایت آن که معماری، چیزی نیست جز بازی خیره کننده مجموعه ای از اجسام در زیر نورهای مختلف!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب جدید

فهرست